Dentaperla Karşıyaka İZMİR
Karşıyaka Diş ve Ağız Sağlığı Polikliniği
İZMİR
Tıkla Ara   Tıkla Ara Whatsapp Hattı   WhatsApp

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

Mükemmel Gülümsemeyi Geliştirme: 4 Harika Yüz Egzersizi, Gülümseme Egzersizi, Yüz germe egzersizi


İsmail Türk
İsmail Türk
Güzel bir gülümseme için 4 taktik

Herkes, egzersizin vücudunuzu formda tutmanın mükemmel bir yolu olduğunu bilir. Aynı prensibin yüzünüz için geçerli olduğunu biliyor muydunuz?

Yüzünüz, vücudunuzun diğer kısımları gibi kaslardan oluşur. Bu kasları çalıştırmak daha güçlü ve daha sıkı olmasını sağlar.  Egzersiz, kaslarınızın şeklini iyileştirmenin yanı sıra daha fazla kan akışını teşvik eder. Düzenli egzersiz tüm yüzünüzü daha sağlıklı ve genç gösterir.
Gülümsemenizi ve tüm görünümünüzü aydınlatmak istiyorsanız, bu dört harika yüz egzersizini deneyin. (Büyük bir gülümsemenin de harika dişlere ihtiyacı olduğunu unutmayın!)

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

#1 Gülümseme Egzersizi

Bu basit, kademeli egzersiz, gülümsemenizi kontrol eden yüz kaslarını güçlendirmek için tasarlanmıştır. Bu kaslar üzerinde düzenli olarak çalışarak yüzünüzün mutlu ifadeleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabilirsiniz. Aynanın önünden başlayın. İster ayakta durun ister oturun; sizin için en rahat olan konumu seçin. Dudaklarınızla başlayın ve rahatlayın. Sonra ağzınızın köşelerini birbirinden uzağa doğru uzatın. Bu konumda 10 saniye bekleyin.

Ardından, ağzınızı yanlara doğru uzatırken dişlerinizin kenarını görünür hale getirmek için dudaklarınızı yeterince açın. Bu konumda 10 saniye bekleyin. Dişlerinizin yaklaşık yarısı görünene kadar ağzınızı açın.Bu konumda 10 saniye bekleyin. Son olarak, dişlerinizi tamamen açığa çıkararak olabildiğince geniş gülümseyin. Bu konumda 10 saniye bekleyin. Her adımda birer birer geri gidip gülümsemeyi tersine çevirin. Gerekirse, egzersiz sırasında ilerlerken ağzınızın köşelerini germek için işaret parmaklarınızı kullanabilirsiniz.

Resimdeki gibi dişleriniz arasına kalem koyarak 5 dakika bekleyin. Unutmayın bu egzersiz, şakaklarınızı daha dolgun görünmesini de sağlayacaktır. 

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

#2 Gülümseme kırışıklıklarını silin

Bu egzersiz, ağzınızın etrafındaki kırışıklıkların ve ince çizgilerin belirginliğini azaltarak sizi daha genç gösterir. Yoga yapanlar bu egzersizi hatırlayacaktır, balık dudak pozu dersek hemen sizin de aklınıza gelecektir. Dudaklarınızı mümkün olduğunca büzün. Yanaklarınızı içeri doğru çekin ve gerilmelerini sağlayın. Dudaklarınızın yanlarının gerildiğini hissetmek için elinizden geleni yapın. Yanak kaslarınız ağrıyıncaya kadar bu konumda tutun, sonra bırakın. Bu egzersizi günde sadece bir kez yapmanız gerekir (5 tekrarı geçmeyin); yüz kaslarınızı çok fazla tekrar ile zorlamak istemezsiniz.

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

#3 Aptal Tavşan Egzersizi

Bu egzersiz yanak kaslarınızı güçlendirir ve gülümsemenizi daha iyi kontrol etmenizi sağlar. Bu egzersiz en iyi aynanın önünde yapılır. Dudaklarınızı açmadan mümkün olduğunca geniş gülümseyin. Ağız kapalı, kulaktan kulağa sırıtmayı hedefleyin. Burnunu tavşan gibi salla; yanaklarınızdaki kasların harekete geçtiğini hissetmelisiniz. Yanaklarınız toplandığında, gülümsemeyi beş saniye boyunca tutun. Tüm bu işlemi 10 kez tekrarlayın.

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

#4 Yüz Germe Egzersizleri

Her şeyden önce egzersizden yararlanan bir yüz kası var: quadratus labli superioris. Bu kası çalıştırmak, sarkan cildi önlemek ve yüzün genç görünmesini sağlamak için mükemmeldir. Sıkılaştırmaya başlamak için burada verilen talimatları uygulayın: Ağzınızı hafifçe açın ve üst dudağınızı mümkün olduğunca gevşetin. Burun deliklerinizi olabildiğince geniş açın ve burun derinizi çekin. Üst dudağınızı sertçe yukarı çekin ve konumda 10 saniye boyunca durun. Yavaşça bırakın. Tüm işlemi 10 kez tekrarlayın. Tabi yazarak anlatması zor, buyun size video https://www.youtube.com/watch?v=KaML3b9EiNc

Güzel bir gülümseme için 4 taktik

 #Bonus: Gıdı Eritme

Güzel bir gülüş için güzel bi çene yapısı çok önemlidir. Gıdı elbette çene güzelliğini çok düşürüyor. Aşağıdaki egzersizi her gün yapın. Dudaklarınızı kapatın, 2 işaret parmağınızı burun deliklerinizin hemen yanına koyun. Dilinizle önce bir parmağınızı (dudağınızın içinden), sonra diğer parmağınızı ittirin. Evet gıdınız çalışmaya başladı bile. 

  • Okunma Sayısı: 505

Dentaperla Karşıyaka İZMİR

Diş çekimi nedir? Diş çekimi nasıl yapılır?
İsmail Türk
İsmail Türk
İmplant nedir? Ne zaman ve nasıl yapılır?
Deniz Dicle TÜRK
Deniz Dicle TÜRK